Khasiat Penting untuk Ibu Hamil yang peduli tentang bayinya.

Kau share, Kau hado!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

set hamil shaklee

Tau tak ibu ibu yang sedang hamil di luar sana bahawa apa yang anda makan dan diet seharian anda mempengaruhi perkembangan bayi di dalam kandungan.

Jadi sangat penting untuk pastikan apa yang dimakan akan memberi manfaat kepada ibu dan juga bayi.

Apa yang ibu ibu perlu lakukan adalah memastikan memastikan diet yang pelbagai dan seimbang dalam kuantiti yang diperlukan dengan beri penekanan terhadap perkara perkara yang berikut :

TENAGA

Sumber tenaga amat diperlukan oleh ibu serta bayi dalam kandungan untuk tumbesaran terutamanya semasa trimester kedua dan ketiga dan berterusan sehingga bersalin. Tambah tambah lagi sekiranya ibu menyusu badan.

working-while-pregnant

PROTEIN

Sumber protein yang banyak diperlukan untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi di samping membina dan memperbaiki tisu-tisu badan seperti uterus dan plasenta si ibu. Pastikan sumber protein yang diperolehi rendah lemak dan semulajadi tanpa bahan pengawet.

Protein-Diet

ZAT PENTING – DHA

DHA merupakan asid lemak berguna yang boleh di dapati dengan banyak dalam otak. DHA memiliki fungsi penting dalam pembentuk otak, retina mata dan sistem saraf pusat. Secara tidak langsung membantu perkembangan daya penglihatan bayi dari dalam kandungan lagi.

Horizon-DHA-Why-DHA

ASID FOLIK

Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida. Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.

folicacid

Zat besi ialah komponen hemoglobin di dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh bahagian badan anda dan juga bayi melalui plasenta. Semasa hamil, jumlah darah anda meningkat sehingga 50%. Tahukah ibu, bahawa kekurangan zat besi boleh mengakibatkan kelahiran bayi pra matang? Pastikan pengambilan zat besi yang mencukupi semasa hamil.
essential-nutrient-iron
Lebih banyak kalsium diperlukan untuk membantu si kecil membina tulang dan gigi yang kuat. Kalsium akan dipindahkan daripada tulang anda untuk membina tulang bayi dalam kandungan sekiranya pengambilan kalsium anda tidak mencukupi. Pastikan pengambilan kalsium yang mencukupi sepanjang tempoh kehamilan.
osteoporosisdiet
LAIN LAIN VITAMIN DAN MINERAL
Amalkan pengambilan Vitamin C yang mencukupi untuk meningkatkan sistem imunisasi tubuh ibu. Dengan pengambilan Vitamin C secara rutin ia boleh elakkan ibu dari terkena demam, selsema dan batuk.
Bukan senang nak mengawal diet seimbang setiap hari. Jadi mahu tidak mahu suka tidak suka, ibu perlu memilih untuk mengambil supplemen atau vitamin sebagai tambahan untuk cukupkan nutrien nutrien yang disebut di atas.
Kak Kep pilih yang semulajadi saja. Bukan vitamin yang diberi oleh doktor di hospital. Kak Kep tak nak bayi dalam kandungan ambil vitamin dari sebatian bahan kimia yang dihasilkan dalam makmal.
Kak Kep yakin dengan vitamin semulajadi dari Shaklee. Hasilnya, tengok lah yang nombor 3 nih. Lain macam aktif dan terlebih bijak. Hihihihi.
Hasil amalan Kak Kep dengan Set Hamil Shaklee dan dengan izin dariNya.
Ibu nak cuba jugak? Sangat di alu alu kan. Mesti nak yang terbaik untuk baby tersayang kan? Nak order senang jek.. Klik Klik Klik kat bawah nih..

JK Niaga Beli Sekarang

Kalau tak nak order dulu dan nak sembang sembang dengan Kak Kep pun boleh sangat. Roger jek nombor kat bawah..

+011 252 66 427

ATAU

+974 3301 4039

(SMS/Call/Whatsapp)

 

Nak lebih penjimatan? Jom sertai kami dengan menjadi ahli Shaklee. Memang untung. KLIK di bawah untuk ketahui cara dan faedah JADI AHLI SHAKLEE.

Screen Shot 2014-10-05 at 10.36.40 PM

Hubungi kami segera

Whatsapp/SMS/Call

011 2526 6427 @ 012 420 7544

PM di Facebook : Hasliana Md Saad / CaptVitamin

Like page : CaptVitamin

Email : hasliana.mdsaad@gmail.com

Website : www.captvitamin.com

* DISCLAIMER : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge