Stroke ‘lumpuhkan’ 2 orang sekaligus dalam satu masa. Adakah anda berpotensi?

Kau share, Kau hado!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dalam entry nih akan dikongsikan :

1. Apa itu strok.

2. Keadaan fizikal pesakit strok.

3. Kenapa serangan strok akan melumpuhkan 2 orang serentak.

4. Bagaimana nak memulihkan masalah ‘lumpuh 2 orang’ ini selama lamanya.

Apa itu serangan strok?

Strok adalah serangan otak yang timbulnya secara mendadak akibat tersumbat atau pecahnya pembuluh darah otak. Akibat daripada oksigen tidak dapat disalurkan ke otak kerana pecah atau tersumbatnya maka dalam hanya beberapa minit sel sel otak akan mati.

Hal ini akan menyebabkan berbagai fungsi otak terganggu di mana akan menyebabkan gangguan gerak tubuh (berjalan, mengangkat tangan, menggerakkan tubuh lain) gangguan intelektual (sukar untuk bercakap atau tak faham dengan percakapan orang lain, sukar untuk mengira). ya.

stroke_symptoms

Antara gejala strok

Keadaan fizikal pesakit strok

Ramai pesakit yang ditemui yang telah diserang sakit angin ahmar yang sudah agak serius dan keadaan fizikal menujukkan agak kronik seperti anggota tangan kaki sudah tidak mampu digerakkan, wajah sudah tertarik, henyot mulut, senget dan sebagainya.

Dan kebanyakan dari pesakit strok ini kalau kita melawat selalunya akan terlantar di atas katil. Betul tak? Dan jelas kita dapat lihat dari wajah keadaan mulut pesakit yang senget dan tak mampu bertutur. Bagi pesakit strok yang tidak terlalu serius, sesetengah mereka mampu berjalan dengan bantuan tongkat tapi kita dapat lihat bahawa cara langkah dan gerakan mereka tidak seperti orang normal yang lain.

Strok lumpuhkan 2 orang serentak. Bagaimana?

Suka atau tidak sekiranya terkena serangan strok atau angin ahmar pesakit pasti tidak boleh melakukan banyak aktiviti secara sendirian. Hatta untuk ke tandas juga perlukan bantuan orang lain. Itupun sekiranya mampu ke tandas. Kebanyakannya cuma menggunakan lampin pakai buang yang pastinya memerlukan bantuan orang lain untuk menguruskannya.

Di awal serangan, selalunya sebelum menjalani latihan fisioterapi pesakit hanya terlantar dan semuanya mengharapkan bantuan orang sekeliling. Kalau yang diserang ialah suami, isteri yang bekerja tiada pilihan lain samada cuti tanpa gaji (sekiranya dibenarkan) atau lebih buruk lagi perlu berhenti kerja. Bayangkan..

Bagaimana punca pendapatan keluarga sekiranya kedua duanya tidak bekerja?

Bagaimana pembiayaan untuk seisi keluarga?

Bagaimana nak tanggung makan minum belanja sekolah anak anak setiap hari?

Bagaimana perasaan si isteri yang menjaga suami yang pasti seperti yang kita ketahui emosi sering tidak terkawal akibat serangan tersebut?

Perasan atau tidak pesakit strok sering mood tidak menentu dan marah dengan sendiri akibat terpaksa bergantung semuanya pada orang lain dan akhirnya melepaskan kemarahan tersebut terhadap orang yang paling dekat dengannya iaitu mereka yang menjaga mereka.

Inilah yang dikatakan strok ‘melumpuhkan 2 orang serentak‘. Yang menjaga pesakit juga tidak boleh bekerja, tidak boleh menjalankan aktiviti seharian seperti biasa, tidak boleh bergerak kemana mana, tidak boleh ada perasaan (kalau kena marah pun redha saja lah) dan banyak lagi perkara lain yang disekat.

Syukur sekiranya si isteri sangat penyabar orangnya, sangat setia orangnya, cuba bayangkan kalau sampai satu tahap si isteri tak cukup kuat tak cukup sabar dan tak fikir panjang. Maka si isteri larikan diri tinggalkan suami yang sakit dan anak anak terkontang kanting. Jangan anggap perkara macam nih takkan terjadi, kerana kalau baca suratkhabar sekarang nih memang dah banyak kes sebegini berlaku. Betul tak? Nauzubillahminzalik.. Minta di jauhkan dari keluarga kita.

Bagaimana nak mengelakkan masalah ‘lumpuh 2 orang’ ini selama lamanya

Mudah saja. Tinggalkan benda benda yang simple dan amalkan perkara perkara yang simple juga.

Bagi yang merokok, dinasihatkan berhenti merokok. Rokok merupakan salah satu punca diserang angin ahmar.

Amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang. Amalan ini dapat mengawal kolesterol sihat dalam badan, mengelakkan dari terkena penyakit jantung, kencing manis dan hypertension.

Bersenamlah secara berkala. 30 minit setiap sesi untuk 3 kali seminggu kerana dengan bersenam kita dapat mencegah atau mengurangkan risiko dari diserang penyakit jantung, diabetes, hypertension serta masalah kolesterol tinggi. Penyakit penyakit ini adalah salah satu punca serangan strok.

Amalkan supplemen semulajadi secara rutin. Bagi Kak Kep dan keluarga, kami mengamalkan ‘tonik ajaib’ dari Shaklee iaitu Vivix.

Pasti ramai yang dah tahu bahawa Vivix Shaklee dapat membantu mencegah serangan strok malah juga membantu dalam pemulihan pesakit strok dengan PANTAS! Kenapa Vivix nih best sangat. Di sini disenaraikan 10 sebab kenapa Vivix perlu diamalkan untuk elakkan dari terkena serangan strok :

** Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang typo rosak, mati, abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari.

** Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot oleh itu menggalakkan sel menjadi sihat semula.

** Ramuan 4 jenis bahan utama Vivix menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (iaitu penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita.

** Ramuan Vivix juga adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (iaitu kandungan dalam anggur muscadine) yang sangat membantu keutuhan sel dan meningkatkan hayat sel.

** Vivix membantu menurunkan kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini yang menyebabkan serangan kardiovaskular/ jantung.

** Ramuan Vivix sangat tinggi anti-oksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.

** Ekstrak elderberry membantu dalam perlindungan tubuh terhadap penyakit kardiovaskular, strok dan serangan jantung.

** Ekstrak lobak ungu membantu dalam kesihatan salur darah, platlet, dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

** Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolesterol malah membantu dalam pengekalan berat badan ideal.

** Pengguna Vivix telah menunjukkan bukti bahawa Vivix banyak membantu pemulihan pesakit strok.

Berikut testimonial berkaitan Vivix dan strok.

testi vivix5 (stroke)

testimonial vivixx

Testi-Vivix-vs-Stroke-264x300

Lebih baik kita mencegah sebelum perkara perkara buruk seperti serangan angin ahmar atau strok nih menyerang. Si isteri hadiahkan pada suami sebotol Vivix. Sama sama boleh amalkan. Anak anak kalau sayangkan mak ayah, kalau tak sanggup nak tengok mak ayah derita terkena serangan strok kumpul duit sesama adik beradik dapatkan sebotol untuk mak ayah. Apalah sangat wang ringgit nak dibandingkan dengan nilai kesihatan orang orang yang kita sayang kan. Nak cuba? KLIK SINI . Senang jek. Pesan dengan klik klik saja.

Nak tanya lebih lanjut pasal Vivix? Nak tau pasal keahliah Shaklee? Hubungi nombor nih.. +974 3301 4039 (Whatsaap/Telegram).. Jangan takut.. Tuh bukan nombor scam.. tapi nombor Kak Kep kat Qatar nih.. Hah?? Kak Kep pos Vivix dari Doha? Ohhh.. No no no.. Vivix yang korang bakal order ada di Malaysia. Nanti Shaklee akan poskan. Vivix  free postage hah.. Takde caj caj postage. Untung lorr.. Roger Kak Kep ekk.. kita story panjang panjang.. hehehe

Hubungi kami segera

Whatsapp/SMS/Call

011 2526 6427 @ 012 420 7544

PM di Facebook : Hasliana Md Saad / CaptVitamin

Like page : CaptVitamin

Email : hasliana.mdsaad@gmail.com

Website : www.captvitamin.com

* DISCLAIMER : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

  1. says

    Takutnya kan KK….dijauhkan hendaknya dpd penyakit yg sebegini. Kalau yg kena tu emak ayah, bukan mereka aje yg lumpuh mmg seluruh keluarga pun akan lumpuh tu KK

    • Kak Kep says

      Betul tuh okje.. Lumpuh akibat stroke nih boleh dikategori pembunuh senyap.. kalau dapat tanda tanda pun.. orang selalu tak perasan and just ignore.. So kita kena prevent dan berhati hati especially apa yang makan seharian.. mintak dijauhkan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge